Act – hét CRM systeem voor uw bedrijf

25 mei 2016

Posted in ICT en Techniek

tendenz - ActEr is geen bedrijf dat kan functioneren zonder klanten. Klanten vinden, klanten binden, klanten tevreden stellen en tevreden houden – het is een hele taak. Zeker als u een groot klantenbestand heeft, gaat er veel werk zitten in het onderhouden van uw klantrelaties. Ook al heeft u de meest attente en oplettende sales medewerkers of account managers in dienst, dan nog kunnen zij wel wat ondersteuning gebruiken om ervoor te zorgen dat de communicatie met al uw klanten zo soepel mogelijk verloopt. Dit is immers essentieel voor het succes en voortbestaan van uw onderneming. Daarom is het zeer verstandig als u investeert in een CRM systeem. CRM staat voor Customer Relationship Management. Een goed CRM systeem helpt u en uw medewerkers om optimaal in te spelen op de wensen van uw klanten en op deze manier een grotere omzet te genereren. Om te weten wat de behoeften van uw (potentiële) klanten zijn, is er natuurlijk informatie en vaak ook contact nodig. Dit kan in ons digitale tijdperk op veel verschillende manieren gebeuren. Omdat u en uw medewerkers toch al dagelijks overspoeld worden met allerlei informatie en e-mails, is het soms lastig om door de bomen het bos te blijven zien. Een CRM helpt u daarbij, doordat u hiermee alle informatie per klant heel ordelijk kunt bijhouden. Een goed voorbeeld van zo’n systeem is Act. Dit is het CRM Systeem dat onder andere wordt aangeboden door Tendenz, die zich specialiseert in het bieden van maatwerk op het gebied van CRM-oplossingen. Act is een bijzonder veelzijdig systeem, dat u in staat stelt veel verschillende soorten informatie te genereren en in kaart te brengen. Zo kunt u met Act bijvoorbeeld relatiedossiers aanleggen, waarin alle uitgewisselde e-mails, activiteiten, geschiedenis, documenten, verkoopkansen en/of projecten en links met social media per klant kunnen worden opgeslagen in een indrukwekkende database. Alles wordt voorzien van een registratie van de datum en de tijd. Met de handige zoekfunctie kunt u heel eenvoudig alle informatie over een klant oproepen om ervoor te zorgen dat u deze optimaal van dienst kunt zijn. Act kan deze informatie opslaan op uw eigen harddrive, maar ook in de cloud. Daarnaast kunt u bijvoorbeeld bijhouden welke offertes er zijn uitgebracht aan welke klant en wie verantwoordelijk is voor de opvolging ervan. Het systeem houdt dit allemaal voor u bij. Dit scheelt een hoop potentiële miscommunicatie en gemiste kansen! Act kan u bovendien ook ondersteunen met uw workflow. In Act kunt u namelijk zogenaamde ‘smart tasks’ aanmaken, waardoor bepaalde handelingen die vaak op een bepaald moment uitgevoerd moeten worden, zoals het sturen van een e-mail ter verwelkoming van nieuwe klanten, door het systeem automatisch van u worden overgenomen. Act kan op deze manier bijna gaan fungeren als u eigen personal assistant, die u veel werk uit handen neemt. Het systeem kan bovendien soepel geïntegreerd worden met social media als Facebook en LinkedIn. Veel bedrijven geven vandaag de dag aan juist via zulke social media kanalen hun klanten te kunnen vinden, of te kunnen ontdekken wat hun behoeften zijn. Act kan vervolgens allerlei verschillende overzichtelijke rapportages voor u genereren, zodat u in één oogopslag kunt zien hoe de zaken ervoor staan met uw klanten. Bent u nieuwsgierig geworden naar wat Act voor uw bedrijf zou kunnen betekenen? U leest er meer over op de website van Tendenz. Deze link brengt u er snel en eenvoudig naartoe: https://www.tendenz.nl/vergelijk-act-versies. Hier leest u ook meer over de verschillende uitvoeringen van Act, die verschillende prijskaartjes hebben en u ook bijbehorende mogelijkheden bieden. Wilt u meer weten over de verschillende mogelijkheden van Act en hoe de implementatie ervan in zijn werk gaat? Dan kunt u ook verder lezen in de volgende alinea’s. Daar gaan we dieper in op wat u zoal kunt verwachten als u besluit tot het aanschaffen van een Act CRM systeem.

De implementatie van act in een handig overzicht

Zoals u waarschijnlijk na het lezen van bovenstaande uitleg heeft ontdekt, kan een CRM systeem u en uw medewerkers bijzonder veel werk uit handen nemen. Het is een toepassing die een ingrijpende werking kan hebben op hoe uw bedrijf functioneert en dat kan zorgen voor een toename in de efficiëntie van uw bedrijfsprocessen en een bijbehorende stijging van uw winst, doordat u uiteindelijk kosten bespaart en meer omzet genereert. Natuurlijk komt er wel wat kijken bij de implementatie van een omvangrijk systeem als dit. Om u een indruk te geven van wat u eventueel te wachten staat, hebben we dit traject in enkele stappen voor u uitgesplitst in een handig overzicht:

  • inventarisatie
  • de uitwerking hiervan
  • installatie en inrichting van de omgeving
  • verwerking van uw wensen in de database
  • installatie werkplekken, toevoegingen en evaluatie
  • training
  • evaluatie en optimalisatie

Conclusie

Om ervoor te zorgen dat Act inderdaad naadloos gaat aansluiten bij uw organisatie, moet er natuurlijk eerst geïnventariseerd worden waar u behoefte aan heeft. Nadat deze informatie uitgewerkt is kan de omgeving geïnstalleerd en ingericht worden. Vervolgens wordt ingevoerd welke informatie u in de database wilt opslaan en worden werkplekken en add ons geïnstalleerd. Na een evaluatie tot nu toe kunnen u en uw personeel getraind worden in het werken met Act. Dit is nodig om er optimaal van te kunnen profiteren. Vervolgens zal er nog een evaluatie plaatsvinden, waarna de laatste puntjes op de i gezet kunnen worden.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone