Communiceer je boodschap met explanimation

21 juni 2017

Posted in Webdesign en Webdevelopment

Het gaat lang niet altijd om de boodschap die je wilt verkondigen. Natuurlijk is de boodschap van belang, want je wilt immers iets communiceren. Maar of je boodschap wel of niet aankomt, dat is erg afhankelijk van de manier waarop je de boodschap verpakt. Een simpel voorbeeld kan dit illustreren. Als je naar een presentatie luistert, dan ben je niet altijd even enthousiast. Wat opvalt, is dat het niet altijd aan de materie ligt. Het kan zijn dat je de materie reuze interessant vindt, maar dat je enorme moeite hebt om je aandacht bij de presentatie te houden. In een ander geval kan het zo zijn dat je geen enkele affiniteit hebt met de materie, maar toch merk je dat je met veel interesse zit te luisteren. Dit komt natuurlijk door de stijl van de presentatie. Als iemand simpelweg een document voorleest, dan val je hoe dan ook in slaap, ongeacht of de materie je ligt of niet. Maar als iemand op een sprankelende manier aan het vertellen is, dan hang je aan zijn of haar lippen. Bij een presentatie draait het dan ook voor 80% om stijl en de boodschap telt dus voor slechts 20% mee. Als je de aandacht wilt trekken en als je een boodschap op een effectieve manier wilt overdragen, dan moet je tijd en aandacht besteden aan de vorm van de presentatie. Daarom kun je bijvoorbeeld gebruik maken van explanimation. Dit woord bestaat uit twee woorden namelijk ‘explanation’ en ‘animation’. Als je dus gebruik maakt van explanimation, dan leg je iets uit via een animatie. Je verpakt de boodschap via explanimation in een geanimeerde stijl. Via explanimation kun je een boodschap op speelse wijze overdragen. Dit is prettig voor de ontvangers van de boodschap, want het is anders, speels en sprankelend. Daarnaast kun je via explanimation een boodschap vaak heel kernachtig overbrengen. Visuele middelen zijn vaak veel effectiever. Aangezien het lastig is om er tussen te komen is het verstandig om je boodschap op effectieve wijze de wereld in te sturen. Dit doe je dus met explanimation. Via een korte animatie van niet meer dan een paar minuten kun je de mensen snel bereiken. Aangezien het om iets anders dan anders gaat, zullen mensen ook snel blijven plakken om te kijken wat de animatie te melden heeft. Zo kun je de concurrentie dus voorblijven en daarom is een keuze voor explanimation een verstandige keuze.

Laat een explanimation maken via donkermedia.nl

Als je een explanimation wilt laten maken, dan heb je natuurlijk een professional nodig die weet hoe je goede animaties kunt maken. Tevens moet je iemand zien te vinden die in staat is om een boodschap kernachtig te vertalen naar een animatie. Daarom doe je er goed aan om te kiezen voor donkermedia als je op zoek bent naar een goede explanimation. Dit bedrijf is dé expert op het gebied van animaties en explanimation. Mocht je nieuwsgierig zijn naar het werk van donkermedia.nl, dan kun je via de site de portfolio bekijken. Hier kun je dan een goede indruk krijgen van wat je zoal kunt verwachten.

Bedrijven waar donkermedia.nl voor heeft gewerkt

Zoals gezegd kun je via de site een portfolio bekijken met het eerdere werk van donkermedia.nl. Het is dus duidelijk dat donkermedia.nl in opdracht van verschillende bedrijven werkzaam is geweest. Qua bedrijven en winkels kun je bijvoorbeeld denken aan grote namen zoals:

  • ABN AMRO
  • ING
  • Blokker
  • Hogeschool Utrecht

Dit zijn natuurlijk niet de eerste de beste bedrijven en instanties. Dat betekent dat je er rustig vanuit mag gaan dat je je boodschap op een effectieve wijze kunt communiceren via donkermedia.nl.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone