Haal jij goede resultaten uit jouw website? Zo niet, dan kan het raadzaam zijn om aan de slag te gaan met conversie optimalisatie. Om dat te kunnen doen, moet je natuurlijk wel eerst weten waar we het hier precies over hebben, wat moet je dan precies optimaliseren? Iedereen heeft een bepaald doel met zijn of haar webpagina, je wilt bijvoorbeeld dat bezoekers een aankoop bij jou gaan doen of dat zij informatie bij jou aanvragen of zich inschrijven voor de nieuwsbrief. Het doel is dan ook om ervoor te zorgen dat ook zoveel mogelijk bezoekers dat daadwerkelijk doen. Het is de bedoeling dat zoveel mogelijk bezoekers ook afnemers worden, of dit nu van nieuwsbrieven, informatie of producten is. Is dit niet het geval, dan ga je dus aan de slag met conversie optimalisatie. Je gaat er dan dus mee aan de slag om het aandeel bezoekers dat daadwerkelijk de gewenste actie onderneemt zo hoog mogelijk te krijgen. Het is immers leuk als je site vaak bekeken wordt, maar als dit niet tot acties leidt, dan heb je er eigenlijk weinig aan. Daarom is conversie optimalisatie iets om je zeker op te richten als je merkt dat dit bij jou gewoon te laag ligt.
Aan de slag met conversie optimalisatie
Je hebt besloten dat je aan de slag wilt gaan met conversie optimalisatie, maar hoe doe je dit dan? Een belangrijke eerste stap om te zetten, is eerst zelf eens kritisch naar je site kijken. Dit is best lastig, je bent er zelf immers zo aan gewend aan hoe het er uit ziet, daarom kun je er ook voor kiezen om een testpanel in te schakelen of anderen eens kritisch te laten kijken. Waar moet je voor de conversie optimalisatie dan op letten? Je moet dan bijvoorbeeld letten op hoe gemakkelijk bezoekers hun weg kunnen vinden op jouw webpagina. Is het voor hen meteen duidelijk waar zij moeten klikken om een aankoop te kunnen doen of om informatie aan te vragen? En hoeveel moeite moeten zij hiervoor doen? Moeten ze tig keer klikken van subpagina naar subpagina om op de juiste plek uit te komen of zijn ze daar binnen twee klikken? Als dit teveel moeite kost, als men teveel werk moet doen om op de goede plek te belanden, dan haken bezoekers vaak al snel af. Dit is dus zeker iets om in het oog te houden voor een goede conversie optimalisatie.
Experts van Orange Juice
Als je aan de slag wilt gaan met conversie optimalisatie, dan kun je dus zelf wat verbeteringen uitvoeren, maar nog beter is het om experts hiervoor in te schakelen. Zij kunnen immers veel meer doen dan enkel eens de website nog eens nalopen. Zij kunnen bijvoorbeeld de volgende zaken inzetten:
- een klantenpanel
- trackingsoftware
- A/B test
- usability onderzoek
Zo zijn er dus verschillende zaken waar zij mee aan de slag kunnen gaan. Doordat dit voor hen allemaal dagelijkse kost is, zij over veel ervaring beschikken en over de juiste hulpmiddelen beschikken hiervoor, kunnen zij als geen ander met de conversie optimalisatie bezig gaan. Dit kun je bijvoorbeeld laten doen door de experts van Orange Juice. Hun team bestaat uit designers, developers, copywriters en online marketeers. Hierdoor kunnen zij het optimaliseren vanuit verschillende hoeken aanpakken en zo ervoor zorgen dat er echt uitstekende resultaten behaald worden. Als jij dus ook graag je omzet wilt verhogen, als jij wilt dat meer bezoekers informatie aanvragen of zich inschrijven voor de nieuwsbrief bijvoorbeeld, dan is het dus goed om de specialisten van Orange Juice aan de slag te laten gaan met conversie optimalisatie. Lees meer…