Internet marketing

5 maart 2017

Posted in Marketing en Promotie

Het internet wordt voor bedrijven steeds belangrijker voor het behalen van goede bedrijfsresultaten. Steeds meer zaken spelen zich hier af en dat zorgt er voor dat internet marketing ook belangrijker is dan ooit. Als het goed is heeft iedere onderneming al een offline strategie voor de marketing. Je bedenkt hierbij wat de boodschap en de waarden zijn die jij uit wilt dragen, hoe jij je potentiële klanten het best kunt bereiken en wat jij dan aan hen wilt communiceren. Door hier duidelijke afspraken over te maken met iedereen, kun je ervoor zorgen dat dit zo goed mogelijk en zo breed mogelijk gebeurt. Niet alleen de medewerkers die direct hiermee te maken hebben, maar alle personeelsleden moeten hiervan doordrongen zijn, zodat je een eenduidige boodschap communiceert. Voor internet marketing geldt hetzelfde, ook al gebeurt dit online in plaats van offline. Ook hierbij is het belangrijk dat je een goed doel voor ogen hebt, dat je weet wat je wilt communiceren en uit wilt stralen. En ook hierbij is het van belang dat iedereen hiervan op de hoogte is. Zo zorg je ervoor dat iedere medewerker eenzelfde boodschap uitzendt in het contact met potentiële klanten. Het best laat je de strategie voor internet marketing dus aansluiten op die van de offline marketing.

Verschillende onderdelen van internet marketing

Natuurlijk bestaat internet marketing niet enkel uit het formuleren van de bedrijfsidentiteit, het op elkaar afstemmen van de boodschap die je over wilt brengen en de manier waarop je dit communiceert. Het is ook actief online bezig gaan. Dit kan op verschillende manieren. Uiteraard begin je met je eigen website onder de loep te nemen, sluit de uitstraling ervan aan bij de boodschap en komen jouw teksten goed over bij bezoekers? Daarnaast zijn de meeste bedrijven tegenwoordig ook actief op sociale media en als dit nog niet het geval is, dan is het voor een succesvolle internet marketing zeker verstandig om dit te gaan doen. Sociale media bieden je een laagdrempelig platform om te communiceren met potentiële klanten en om hen te bereiken. Maar daarnaast kun je nog andere stappen zetten, wat meer technische stappen om ervoor te zorgen dat jij beter vindbaar bent op internet. Je kunt kiezen voor:

  • zoekmachine adverteren (SEA)
  • zoekmachine optimalisatie (SEO)
  • conversie optimalisatie (CRO)

Je kunt deze zaken afzonderlijk van elkaar inzetten, maar ook gecombineerd voor een nog groter effect. Door deze zaken zullen mensen jouw site eerder op internet vinden en daardoor wordt de kans op nieuwe klanten ook groter. Voor goede internet marketing moeten er dus verschillende stappen gezet worden.

Specialisten inhuren of zelf aan de slag gaan?

Je hebt besloten dat je met internet marketing aan de slag wilt gaan, wat is dan de volgende stap die je gaat zetten? Bij grote bedrijven zal het waarschijnlijk zo zijn dat zij daarvoor een speciale afdeling in het leven roepen, waar specialisten zich bezig houden met deze zaken. Als klein bedrijf heb je daar natuurlijk niet de ruimte en de middelen voor. Hoe pak je dit dan aan? Er zijn twee dingen die je kunt doen, je kunt het uitbesteden of er zelf mee aan de slag gaan. Ook kun je natuurlijk voor een combinatie van beide kiezen, waarbij je zelf een gedeelte doet en je een deel overlaat aan professionals op dit gebied. Wil je hiermee beginnen, neem dan zeker eens een kijkje op de website van https://www.internet-marketing-online.nl/. In dit blog vind je uitleg over wat je nu allemaal op dit gebied kunt doen en hoe je dit zelf aan kunt pakken. En laat je dit liever aan specialisten over? Kies dan voor een goed bureau op het gebied van internet marketing.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone