Hoog in Google

3 maart 2017

Posted in Webdesign en Webdevelopment

Hoe hoog in Google sta jij met de website van jouw bedrijf? De kans dat jij heel hoog staat zonder hier veel moeite voor te hebben gedaan is erg klein. Je haalt namelijk niet zomaar een dergelijke positie. Toch is het nastreven hiervan wel belangrijk voor het genereren van meer omzet via jouw webpagina. Hoe hoger je staat, hoe groter immers de kans is dat mensen die op internet op zoek zijn naar een product dat jij verkoopt uiteindelijk ook bij jou terecht komen. Hoog in Google staan is zo belangrijk omdat niemand eigenlijk verder kijkt dan de eerste pagina met zoekresultaten die tevoorschijn komen na het invoeren van een zoekterm. Sterker nog, sommige mensen scrollen niet eens naar beneden, zij bekijken enkel de eerste circa vijf links die ze te zien krijgen. Staat jouw website daar niet tussen, dan is de kans dus heel klein dat mensen die jouw onderneming nog niet kennen spontaan op jouw webpagina terecht komen. Om meer klanten via internet binnen te halen, is het dus belangrijk dat jouw site hoog in Google komt te staan, dat is de enige manier om meer potentiƫle klanten te bereiken.

Hoe kom je hoog in Google?

Hoe kom je nu hoog in Google, wat kun je doen om ervoor te zorgen dat jouw positie in de zoekresultaten verbetert? Een belangrijke rol hierin wordt gespeeld door verwijzingen van andere websites naar jouw site. Als er vaak naar jouw pagina verwezen wordt, dan wordt dit opgepikt door de zoekmachine, je krijgt hierdoor een hogere score toegekend. Maar hierbij is het wel van belang dat het ook echt om kwalitatieve sites gaat. In het verleden kon het nog wel lukken om hoog in Google te komen door op zoveel mogelijk sites een link naar jouw pagina te laten plaatsen, maar zo werkt het nu niet meer. Het gaat nu niet meer alleen om de hoeveelheid links, maar ook om de kwaliteit ervan. Een webpagina die geen goede inhoud biedt, die duidelijk alleen maar bedoeld is om zoveel mogelijk naar anderen te verwijzen, daar heb je helemaal niets meer aan. In het verleden had dit gewerkt, maar zoekmachines worden steeds slimmer. Zij pikken dit er nu zo uit en zullen dit als spam zien. Dit kan ervoor zorgen dat jouw kwalificatie niet beter wordt, maar juist slechter, en je dus niet hoog in Google komt te staan, maar juist lager. Er komt dus wel wat kijken bij dit linkbuilden.

Specialisten op gebied van zoekmachines

Als je linkbuilding in wilt zetten om hoog in Google te komen en je wilt voorkomen dat je dit op een verkeerde manier aanpakt, dan is het verstandig om het uit te laten voeren door specialisten op dit gebied. Een goede keus is het bedrijf 1 Good Designer. Zij hebben van linkbuilding hun beroep gemaakt en zij weten daardoor als geen ander wat de do’s en don’ts op dit gebied zijn. Wil jij hoog in Google komen, dan moet je bijvoorbeeld zorgen voor:

  • content die uniek is en ter zake doet
  • een goed gebruik van diverse sociale media
  • een goede afstemming met je andere online marketingactiviteiten
  • het hanteren van een goede SEO strategie

Door het proces professioneel aan te pakken en het over te laten aan echte specialisten op dit gebied, voorkom je dat je precies het tegenovergestelde effect bereikt van wat je had willen bereiken. Probeer dus geen geld te besparen door het zelf te doen, maar schakel de experts van 1 Good Designer in. Zij zullen jouw site zeker hoog in Google weten te krijgen op voor jou relevante zoekwoorden.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone