Adwords uitbesteden

15 september 2016

Posted in Webdesign en Webdevelopment

De afgelopen jaren is adverteren op internet steeds populairder geworden. Steeds meer bedrijven proberen hun producten via het internet aan de man te brengen en moeten daarom zorgen dat ze op Google te vinden zijn. Google Adwords is een speciaal hulpmiddel waarmee dit heel simpel wordt gemaakt. Hoe werkt dit precies en is het niet beter om dit door iemand anders te laten doen?

  • Wat zijn Adwords?
  • Adwords uitbesteden

Adwords zijn speciale woorden waardoor de producten die je verkoopt worden gekoppeld aan een bepaalde zoekterm. Stel je voor: je verkoopt sombrero’s in Amsterdam. Wanneer iemand op Google op zoek is naar sombrero’s dan zoeken ze hoogstwaarschijnlijk op zoiets als “sombrero’s kopen”. Wanneer deze mensen dan toevallig ook in onze hoofdstad wonen dan vallen ze onder jouw doelgroep, al weten ze dat zelf nog niet! Wanneer jij gebruikt maakt van Google Adwords dan kun jij bijvoorbeeld de woorden “sombrero’s kopen Amsterdam” opgeven als zoekwoorden. Wanneer iemand nu op deze woorden zoekt verschijnt jouw advertentie bovenaan de pagina. Je betaalt Google een klein bedrag voor iedereen die vervolgens op deze link klikt. Jouw bedrijf komt onder de aandacht en dus weten mensen je te vinden! Het grote voordeel van het systeem is dat je met een relatief lage investering heel veel bezoekers voor je bedrijf weet te trekken. Het maakt niet uit of je sombrero’s verkoopt in Amsterdam of een webshop hebt met hondenvoer in Vlissingen, deze methode is overal ter wereld toe te passen. Je kunt ervoor kiezen om deze Adwords zelf te maken, maar dit hoeft natuurlijk niet. Adwords uitbesteden is de laatste tijd zelfs ontzettend populair. Adwords uitbesteden kan namelijk heel handig zijn. Professionals weten vaak veel beter weten waar mensen op zoeken dan dat je dat zelf kunt achterhalen. Adwords uitbesteden is bovendien zeer lucratief: je kunt veel meer geld verdienen met de juiste zoekwoorden dan met zoekwoorden die je zelf hebt opgesteld. Meer mensen zullen je advertenties vinden en dus zien meer mensen jouw sombrero’s. Adwords uitbesteden is vandaag de dag erg aantrekkelijk vanwege de relatief lage prijzen die hiervoor worden gevraagd. Kortom: adwords uitbesteden is goedkoop en leidt tot een hogere omzet, waarom zou je hier niet aan beginnen?

Adwords uitbesteden: eigen inzicht

Voordat je adwords kunt uitbesteden moet je zelf een goed beeld hebben van welke zoekwoorden je wilt gebruiken. Dit klinkt misschien een beetje tegenstrijdig, maar een professioneel bedrijf moet van jou horen waarom jouw producten zo in de smaak vallen. Het is daarom belangrijk om een aantal zaken te doen:

  • Analyseren van je product
  • Bekijken van je doelgroep
  • Het maken van adwords

In de eerste plaats is het belangrijk dat je goed inzicht heb in je eigen product. Je bekijkt dus eerst goed op welke vlakken jouw product excelleert ten opzichte van de concurrentie. Dit zijn namelijk vaak de dingen waar mensen op zoeken. Een voorbeeld: jouw sombrero’s hebben altijd prachtige kleuren en staan daarmee in heel Amsterdam bekend. Natuurlijk ga je dan in de zoekwoorden niet praten over kwaliteit of over de lage prijs, maar juist over de prachtige kleur. Wanneer een vaste klant jouw sombrero’s aan een vriend wil laten zien hoeft deze slechts in Google te typen: “mooi gekleurde sombrero’s” en dan komt jouw site al te voorschijn. Adwords uitbesteden moet daarom beginnen met een goed inzicht in het eigen product. Je kunt alleen Adwords uitbesteden wanneer je zelf een idee hebt waar mensen jouw artikelen aan herkennen. In de tweede plaats moet je een goed beeld hebben van je doelgroep. Adwords uitbesteden moet heel bewust gebeuren en daarom moet men goed weten voor wie de zoekwoorden bedoeld zijn. De oudere generatie gebruikt bijvoorbeeld hele andere zoekwoorden dan onze jongeren. Waar jongeren vaak met korte zinnetjes proberen te vinden wat ze zoeken hebben ouderen vaak wat meer woorden nodig. Bedenk dus goed wat je doelgroep is en bedenk originele zoekwoorden die daarbij passen. Wanneer je dit hebt bepaald is het tijd om wat adwords te maken. Wanneer je adwords gaat uitbesteden moet je een aantal ideeën op papier hebben gezet zodat men een idee heeft welke kant het opgaat. Adwords uitbesteden kan ertoe leiden dat je plotseling heel veel meer geld gaat verdienen met je bedrijf, waar wacht je nog op?

Maak het niet te bont

Natuurlijk is het fijn om goedkoop te adverteren, maar maak het niet te gek. Bedenk goed wat je marketing budget is en houd hieraan vast. Laat je niet gek maken: het blijft allemaal reclame. Soms kan een campagne heel goed aanslaan, maar op andere momenten levert alles wat minder op. Bekijk goed hoeveel je kunt missen en laat je Adwords maken door een professioneel bedrijf. Surf bijvoorbeeld eens naar http://www.hetweemsel.nl/adwords-uitbesteden/. Op deze site vind je veel meer informatie over adverteren met Google en ook kun je hier adwords uitbesteden. Dit bedrijf is een betrouwbare aanbieder in online marketing en je kunt hier terecht met al je vragen over deze nieuwe vorm van reclame maken. Alles wordt voor je geregeld, je hoeft helemaal niets meer zelf te doen! Bekijk de verschillende beschikbare pakketten en bepaal welk pakket het best aansluit bij jouw wensen. Er is een basispakket voor slechts 499 euro, maar ook kun je kiezen voor maatwerk waarvoor een offerte kan worden opgevraagd. Wacht niet langer en begin vandaag met adverteren via Google, je zult hier geen spijt van krijgen!

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone