Het belang van “Content is King” bij SEO teksten schrijven

15 januari 2019

Posted in Webdesign en Webdevelopment

“Content is King”, is een veelgebruikt trefwoord bij zoekmachine-optimizers. Het idee erachter is internetbezoekers en gebruikers unieke en waardevolle inhoud bieden, waardoor je tevredenheid genereert en aanbevelingen voor je website. Je moet echter enkele basisbegrippen naleven om ervoor te zorgen dat de inhoud even effectief is voor gebruikers als zoekmachines. De teksten moeten goed geschreven zijn en de inhoud van de tekst moet aangepast zijn aan de gebruiker. Welke problemen of vragen hebben de gebruiker ertoe aangezet hulp te zoeken op je website en hoe kunnen jouw teksten hem of haar van dienst zijn? Het spreekt voor zich dat SEO teksten schrijven foutloos dient te gebeuren. Dit omvat zowel de stijl, spelling en grammatica. Zo niet zal je website er heel onprofessioneel uitzien en een afschrikkende werking hebben op potentiële klanten die je website bezoeken. De teksten moeten ook uniek zijn. Plagiaat wordt door zoekmachines herkend en leidt tot een slechte evaluatie van je website in de zoekmachine. SEO teksten schrijven omvat relevantie voor zoekmachines en het bevatten van specifieke zoekwoorden. Beide hebben een positief effect op de zoekresultaten van zoekmachines (jouw ranking). En om ervoor te zorgen dat je vooraan in de zoekresultaten terecht komt, moet je vooraf geselecteerde zoekwoorden aan je tekst toevoegen. Pas echter op met SEO teksten schrijven en overmatig gebruik van sleutelwoorden. Zoekmachines reageren op zogenaamde “keyword spamming”, wat betekent het overdreven gebruik van trefwoorden in teksten. Om te zorgen voor ideale resultaten in de rankschikking van zoekmachines, mag bij het SEO teksten schrijven de zoekwoorddichtheid niet hoger zijn dan 3-4%. Zoals je ziet, moet bij SEO teksten schrijven rekening worden gehouden met tal van factoren. Hoe diverser de inhoud van je website, hoe moeilijker het is om een ​​autoriteit op zeer gebied te zijn.

De andere kant van SEO teksten schrijven

Als een SEO-schrijver, is het belangrijk om ook de andere kant van SEO teksten schrijven te kennen. Je mag nog de beste SEO teksten schrijven voor Google en toch geen voldoende verkeer en bezoekers op je website krijgen. Hoe komt dat? Nou, zoekresultaten zijn ook behoorlijk gebonden aan de manier waarop anderen omgaan met je site en deze aanbevelen aan anderen (linking). Je website heeft dus ook ‘autoriteit’ nodig, wat wil zeggen dat je site beschouwd moet worden als een deskundige bestemming voor een onderwerp. OOk de gebruiksvriendelijkheid speelt een belangrijke rol in het aantal bezoekers die je site zal krijgen. Een mooie ranking in de zoekmachine resultaten heeft dus heel wat meer nodig dan enkel SEO teksten schrijven. Als je site teveel zoekwoorden bevat of niet als menselijk wordt gelezen, zal jouw ranking in de zoekresultaten een heel stuk lager zijn. Wat je site nodig heeft, naast SEO teksten schrijven door experts, is interactie. Verwijzingen. Mensen die ergens anders naar jouw site verwijzen – ergens zoals Twitter of een andere gerenommeerde website. Dit kun je bereiken door ervoor te zorgen dat jouw inhoud, webdesign en gebruiksvriendelijkheid van je site perfect is. Daarnaast kun je je eigen site promoten (voor verwijzingen) bij onder andere:

  • journalisten
  • bloggers
  • influencers

Bovenaan de ranking van de zoekmachine

Als je regelmatig unieke SEO-teksten nodig hebt, maak dan gebruik van de diensten van Yvonne Rengers. SEO teksten schrijven vraagt heel veel tijd en nog meer als je weinig ervaring hebt met SEO. Yvonne heeft al talloze SEO-teksten geschreven voor tevreden klanten. Het enige wat jij moet doen, is haar eenvoudig een onderwerp, stijlspecificaties, sleutelwoorden en de gekozen sleutelwoorddichtheid bezorgen. Yvonne zorgt voor de rest! Je kunt Yvonne contacteren via haar website www.yvonnerengers.nl. 

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone